Monday, February 14, 2011

Rooney (Gol terbaik buat United)

MANCHESTER - Alex Ferguson mengakui gol kemenangan Manchester United yang dijaringkan Wayne Rooney pada aksi Liga Perdana England kelmarin adalah yang terbaik pernah dilihatnya.

Pada aksi menentang Manchester City di Old Trafford tersebut, penyerang England itu meledakkan gol kemenangan pada minit ke-78 bagi membolehkan United menang 2-1.

Gol itu hadir menerusi satu sepakan akrobatik yang dilakukan Rooney selepas menerima hantaran lintang daripada pemain sayap Portugal, Nani.

Terdahulu, Nani membuka tirai jaringan buat skuad The Red Devils pada minit ke-41 sebelum penyerang City, David Silva menyamakan kedudukan pada minit ke-65.

Musim ini, Rooney dikritik hebat ekoran prestasi tidak menentu yang dipamerkan apabila sekadar menjaringkan lima gol buat skuad The Red Devils itu.

Oleh sebab itu, Ferguson menuntut agar 'ayam tambatan' itu terus mengekalkan rentak kecemerlangan seperti mana yang dipamerkan ketika menentang City, sekali gus menjaringkan lebih banyak gol buat United.

Selain Rooney, Ferguson juga turut mengharapkan sentuhan penyudah daripada seorang lagi penyerang United, Dimitar Berbatov.

No comments:

Post a Comment